Tillidsbaseret salg - sælg uden at virke sælgende.
Her bygger vi relationer op. Mennesker handler nu engang med mennesker.
Om forsikringen er købt hos Tryg eller hos Alm. Brand gør nok ikke den store forskel. Hvis vi derimod kan li' assurandøren er det ikke altid at prisen er en væsentlig faktor.
Det samme når vi sælger tillidsbaseret. Vi arbejder med at opbygge tilliden og lader os inspirere af begreberne:
Pålidelighed, troværdighed, intimitet (jo mere vi kender hinanden, jo mere kan vi fortælle hinanden) og tillid.
Samtidig glemmer vi ikke at se på vores egen grad af selvoptagethed. Er vi for gode til at fremhæve os selv er det ikke just befordrende for det gode salg!
Forløbet er yderst velegnet til de liberale erhverv, hvor rådgiverrollen og "sælgerrollen" periodevis skal spille sammen. Det hele i en stor gryderet, uden at det kommer til at virke "sælgende" eller "jeg lægger pres på kunden-agtigt".
Det kan være:
En dygtig ingeniør, arkitekt eller advokat, der gerne vil øge samhandelen med sin nye kunde og fastholde samt udvikle relationen. .
Eller en statsautoriseret revisor, der har tænkt over, hvordan han eller hun skal få kunderne til at føle at forskellen er mere end blot firmanavnet.
.